2015-11-04

Samodzielne stanowisko pracy ds. kontroli

Nr pokoju: 408, tel.  13 43-75-749

 

Do podstawowych zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. kontroli należy:

  • realizacja spraw związanych z kontrolą zarządczą,
  • opracowywanie procedur i planu kontroli,
  • organizacja oraz prowadzenie kontroli wykonywania zadań Powiatu przez Starostwo oraz inne jednostki organizacyjne,
  • nadzór nad wdrażaniem wniosków i zaleceń pokontrolnych z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
  • prowadzenie rejestru kontroli,
  • kontrola wykonania zaleceń pokontrolnych,
  • przedstawianie Staroście  protokołów  kontroli oraz informacji o wykorzystaniu materiałów pokontrolnych przez  kontrolowane komórki organizacyjne,
  • prowadzenie kontroli w podległych i nadzorowanych przez Zarząd jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie m.in.:
    -   gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości,
    -   funkcjonowania  systemu kontroli zarządczej,
    -   wykorzystania wyników kontroli i oceny celowości wydatków poniesionych w związku z realizacją zadań ,
  • wykonywanie innych zadań zbieżnych z zakresem kompetencji, wynikających z przepisów prawa.