2015-11-02

Zadania

Wydział Organizacyjno - Administracyjny

Zadania, kompetencje:

Do zadań Wydziału w zakresie obsługi Rady i Zarządu należą:  

  1. organizowanie, zapewnienie obsługi techniczno-biurowej Rady, Zarządu oraz komisji Rady,
  2. prowadzenie rejestru uchwał Rady i rejestru uchwał Zarządu,
  3. prowadzenie i udostępnianie zbioru prawa miejscowego,
  4. sporządzanie protokołów z sesji  Rady, posiedzeń Zarządu, posiedzeń komisji Rady oraz sprawozdań z działalności Zarządu,
  5. przekazywanie do realizacji uchwał, decyzji i ustaleń organów Powiatu,
  6. przesyłanie podjętych uchwał właściwym organom nadzoru,
  7. ogłaszanie uchwał Rady w sposób określony przez Radę oraz przekazywanie ich do publikacji w dzienniku urzędowym,
  8. organizowanie i obsługa dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady,
  9. przygotowywanie adpowiedzi na interpelację i wnioski Radnych oraz prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych,
  10. prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady.

Do zadań Wydziału w zakresie spraw pracowniczych należy:

  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
  2. organizowanie konkursów na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
  3. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem, kształceniem i doskonaleniem zawodowym pracowników,
  4. prowadzenie i załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników oraz związanych z przyznawaniem odznaczeń, wyróżnień i nagród,
  5. prowadzenie spraw płacowych w zakresie ustalania składników wynagrodzenia, w tym nagród jubileuszowych oraz dodatków służbowych, stażowych i innych,
    kontrola dyscypliny pracy w Starostwie,
  6. organizowanie prac subsydiowanych prowadzonych w Starostwie,
  7. prowadzenie spraw dotyczących praktyk studenckich i uczniowskich,
  8. organizowanioe naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
  9. opracowywanie i bieżąca aktualizacja regulaminu pracy,
  10. prowadzenie spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych i innych oświadczeń przez pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
  11. prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych

Do zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, nie posiadających wyodrębnionych służb administracyjnych,
  2. przygotowywanie projektów aktów regulujących organizację i funkcjonowanie jednostek organizacyjnych Powiatu,
  3. przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków oraz listów obywateli kierowanych do Starosty,
  4. przygotowywanie projektów upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty i projektów porozumień zawieranych z organami administracji rządowej, samorządowej i innymi jednostkami organizacyjnymi oraz prowadzenie rejestru tych upoważnień i porozumień,
  5. prowadzenie rejestru umów, których Powiat jest stroną,
  6. prowadzenie rejestru aktów wewnętrznych,
  7. zabezpieczenie ochrony danych osobowych w Starostwie,
  8. zapewnienie obsługi informatycznej Starostwa, w tym strony internetowej Starostwa,
  9. zapewnienie obsługi merytorycznej i technicznej oraz koordynacja prac związanych z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej,
  10. prowadzenie zakładowej działalności socjalnej,
  11. prowadzenie kancelarii ogólnej,
  12. udostępnianie dzienników urzędowych,
  13. prowadzenie obsługi sekretariatów.

 Do zadań Wydziału z zakresu spraw administracyjno - gospodarczych należy:

  1. administrowanie zasobami lokalowymi Starostwa i obiektami bazy transportowej, w tym przygotowywanie projektów umów w zakresie spraw administracyjno - gospodarczych,
  2. zabezpieczenie mienia i budynku Starostwa oraz obiektów bazy transportowej,
  3. utrzymanie czystości w lokalach Starostwa i w obiektach bazy transportowej oraz na terenie posesji,
  4. zaopatrzenie w sprzęt, materiały biurowe i eksploatacyjne,
  5. gospodarowanie środkami trwałymi i wyposażeniem Starostwa, prowadzenie ewidencji składników majątkowych i ich likwidacja,
  6. przygotowywanie projektów umów o wynajem i dzierżawę lokali użytkowych w budynku stanowiącym siedzibę Starostwa oraz obiektów bazy transportowej,
  7. gospodarka taborem samochodowym,
  8. konserwacja i naprawy sprzętu i urządzeń,
  9. prowadzenie archiwum zakładowego,
  10. prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem i eksploatacją budynku Starostwa i obiektów bazy transportowej